ენერგიის ალტერნატიული წყაროები. ენერგიის ხარჯი და მისი დაზოგვის გზები
პრობლემა:
ტიტქმის ყველა ოჯახში ენერგიის უყაირატო ხარჯვაა
პროექტის მიზანი:
ოჯახში მოხმარებულიენერგიის დაზოცვის გზების ძიება.
პრობლემის ანალიზი:ენერგიის უყაირათო ხარჯვაგამოწვეულია იმით ,რომ ხშირად ანთია ნათურები და ჩართულია სხვა ელექტრო ხელსაწყოები,მაშინ, როდესაც საჭირო არ არის ,გახსნილია ან დაზიანებულია ონკანი და წყალი უმიზნოდ იღვრება და ა.შ
პროექტის ამოცანები:
1. ოჯახში მოხმარებული სხვადასხვასახის ენერგიის ღირებულების დადგენა
2.ენერგიებს შორის პრიორიტეტულის განსაზღვრა
3. ენერგიის ალტერნატიული წყაროების და დაზოგვის გზების განსაზღვრა
პროექტის საქმიანობები:
1. განსაზარვრეთ , რა სახისენერგიას მოიხმარს თქვენი ოჯახი
2. ჩამოთვალეთ ამ ენერგიის მომხმარებელი ხელსაწყოები
3. გამოთვალეტ რა რაოდენობის ენერგიას მოიხმარს თითოეული მოჭყობილობა ერტი თვის განმავლობაში
4.მონაცემები წარმოაგინეთ ცხრილის სახით
მითითება:
დახარჯული ენერგიის გამოსათვლელა მოწყობილობის სიმძლავრე უნდა გამრავლდეს მუშაობის დროზე
დახმარებისათვის შეიძლება მიმართოთ მშობელს ან უფროს და-ძმას
5.დაადგინეთ.ეკონომიკური თვალსაზრისითრომელი ენერგიის გამოყენებაა უმჯობესი ბინის გასათბობად, წყლის გასაცხელებლად, მიწის დასამუშავებლად
6. დაადგინეთ ამ ენერგიის ღირებულება და წარმოადგინეთ სვეტოვანი დიაგრამის სახით
7. შეიმუშავეთენერგიის დაზოცვის და გამოყენების ალტერნატიული გზები. თქვენი მონაცემები გააცანითოჯახის წევრებს.მაგალითად, შეამცირონენერგიის უქმად ხარჯვა- გამორთონ სინათლე,როდესაც იგი საჭირო აღ არის, გამოიყენონ ეკონომიური ნათურები.,ელექტრული ხელსაჭყოები მაქსიმალურ ენერგიას მოიხმარენ ჩრტვა- გამორთვისას, მათი მუშაობა გახანგრძლივდება,თუარ გამორთავენ,თუკი მოკლე ხანში ისევ უნდა ჩართონ. ტელევიზორი მაშინაც ხარჯავს ენერგიას როდესაც გამორტულია დისტანციური ჩამრთველიტ ამიტომ მთლიანად გამორთვისთვის გამოიყენონ ღილაკი. შეზღუდონ ცზელი წყლის მოხმარება, შეამცირონ ონკანსი წყლის ნაკადი. შეაკეტონ დაზიანა-ებული ონკანი. ზამტარსი იზრუნონ ბინის თბოიზოლაციაზე. წყლის გასათბობად დაამონტაჟონ მზის კოლექტორები. გაითვალისწინონ,რომ საკვები მზადდებამიუხედავად იმისა,მარალ თუ დაბალ ალზე დუღს იგი ღია ფერის კედლები ირეკლავს დაცემული სინატლის ენერგიის 70-80% მუქი 10-15%
8. ჩამოწერეთ რა საუალებებითდაზოგავს ენერგიას თქვენი ოჯახი
9. იანგარიშეთ რა ეკონომიას მისცემს ეს თქვენ ოჯახს
მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები ისწავლიან მონაცემთა წარმოდგენას ცხრილების და დიაგრამის სახით
ენერგიის ხარჯვის შემცირება, რის საფუძველზეც გაკეთდა ეკონომია, შესაბამისად გაიზრდება ოჯახის ბიუჯეტი
მოსწავლეები მიეჩვევიან და სხვასაც ასწავლიან ენერგიის დაზოგვას. შესაბამისად დაიზოგება ენერგია ქვეყნის მასშტაბით
შეფასება: ყურადღება მიაქციეთ
პრობლემა სწორად არის თუ არა წარმოდგენილი
მიზანი არის თუ არა მკაფიო და მიღწევადი
სწორად არის თუ არა დაგეგმილი ამოცანები კონკრეტული საქმიანობები გაწერილი დროში
კვლევა სწორად არის თუ არა ჩატარებული
პრეზენტაციის ბოლოს მსჯელობის საგნად შეიძლება ვაქციოთ შეკითხვა
" ენერგიის დაზოგვა მხოლოდ ეკონომიკური მიზეზებიტაა გამოწვეული?"
პრობლემა:
ტიტქმის ყველა ოჯახში ენერგიის უყაირატო ხარჯვაა
პროექტის მიზანი:
ოჯახში მოხმარებულიენერგიის დაზოცვის გზების ძიება.
პრობლემის ანალიზი:ენერგიის უყაირათო ხარჯვაგამოწვეულია იმით ,რომ ხშირად ანთია ნათურები და ჩართულია სხვა ელექტრო ხელსაწყოები,მაშინ, როდესაც საჭირო არ არის ,გახსნილია ან დაზიანებულია ონკანი და წყალი უმიზნოდ იღვრება და ა.შ
პროექტის ამოცანები:
1. ოჯახში მოხმარებული სხვადასხვასახის ენერგიის ღირებულების დადგენა
2.ენერგიებს შორის პრიორიტეტულის განსაზღვრა
3. ენერგიის ალტერნატიული წყაროების და დაზოგვის გზების განსაზღვრა
პროექტის საქმიანობები:
1. განსაზარვრეთ , რა სახისენერგიას მოიხმარს თქვენი ოჯახი
2. ჩამოთვალეთ ამ ენერგიის მომხმარებელი ხელსაწყოები
3. გამოთვალეტ რა რაოდენობის ენერგიას მოიხმარს თითოეული მოჭყობილობა ერტი თვის განმავლობაში
4.მონაცემები წარმოაგინეთ ცხრილის სახით
მითითება:
დახარჯული ენერგიის გამოსათვლელა მოწყობილობის სიმძლავრე უნდა გამრავლდეს მუშაობის დროზე
დახმარებისათვის შეიძლება მიმართოთ მშობელს ან უფროს და-ძმას
5.დაადგინეთ.ეკონომიკური თვალსაზრისითრომელი ენერგიის გამოყენებაა უმჯობესი ბინის გასათბობად, წყლის გასაცხელებლად, მიწის დასამუშავებლად
6. დაადგინეთ ამ ენერგიის ღირებულება და წარმოადგინეთ სვეტოვანი დიაგრამის სახით
7. შეიმუშავეთენერგიის დაზოცვის და გამოყენების ალტერნატიული გზები. თქვენი მონაცემები გააცანითოჯახის წევრებს.მაგალითად, შეამცირონენერგიის უქმად ხარჯვა- გამორთონ სინათლე,როდესაც იგი საჭირო აღ არის, გამოიყენონ ეკონომიური ნათურები.,ელექტრული ხელსაჭყოები მაქსიმალურ ენერგიას მოიხმარენ ჩრტვა- გამორთვისას, მათი მუშაობა გახანგრძლივდება,თუარ გამორთავენ,თუკი მოკლე ხანში ისევ უნდა ჩართონ. ტელევიზორი მაშინაც ხარჯავს ენერგიას როდესაც გამორტულია დისტანციური ჩამრთველიტ ამიტომ მთლიანად გამორთვისთვის გამოიყენონ ღილაკი. შეზღუდონ ცზელი წყლის მოხმარება, შეამცირონ ონკანსი წყლის ნაკადი. შეაკეტონ დაზიანა-ებული ონკანი. ზამტარსი იზრუნონ ბინის თბოიზოლაციაზე. წყლის გასათბობად დაამონტაჟონ მზის კოლექტორები. გაითვალისწინონ,რომ საკვები მზადდებამიუხედავად იმისა,მარალ თუ დაბალ ალზე დუღს იგი ღია ფერის კედლები ირეკლავს დაცემული სინატლის ენერგიის 70-80% მუქი 10-15%
8. ჩამოწერეთ რა საუალებებითდაზოგავს ენერგიას თქვენი ოჯახი
9. იანგარიშეთ რა ეკონომიას მისცემს ეს თქვენ ოჯახს
მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები ისწავლიან მონაცემთა წარმოდგენას ცხრილების და დიაგრამის სახით
ენერგიის ხარჯვის შემცირება, რის საფუძველზეც გაკეთდა ეკონომია, შესაბამისად გაიზრდება ოჯახის ბიუჯეტი
მოსწავლეები მიეჩვევიან და სხვასაც ასწავლიან ენერგიის დაზოგვას. შესაბამისად დაიზოგება ენერგია ქვეყნის მასშტაბით
შეფასება: ყურადღება მიაქციეთ
პრობლემა სწორად არის თუ არა წარმოდგენილი
მიზანი არის თუ არა მკაფიო და მიღწევადი
სწორად არის თუ არა დაგეგმილი ამოცანები კონკრეტული საქმიანობები გაწერილი დროში
კვლევა სწორად არის თუ არა ჩატარებული
პრეზენტაციის ბოლოს მსჯელობის საგნად შეიძლება ვაქციოთ შეკითხვა
" ენერგიის დაზოგვა მხოლოდ ეკონომიკური მიზეზებიტაა გამოწვეული?"
Комментариев нет:
Отправить комментарий